
Spółki skarbu państwa są zmuszone, bardzo często, funkcjonować w sposób przypominający funkcjonowanie prywatnych firm. Pomimo, że spółki te mają wsparcie budżetu państwa, muszą wykazywać też własne dochody. A to oznacza, że muszą one być otwarte na prowadzenie marketingu, w tym tego masowego, skierowanego do wszystkich mieszkańców kraju. Jak taki marketing może wyglądać? Spółki skarbu państwa często promują się w mediach, ale nie tylko. Bywa, że ogłaszają rozmaite rzeczy na bilbordach czy plakatach. Inny sposób to emisja i dystrybucja gadżetów reklamowych. Czy ten ostatni sposób jest uważany za skuteczny? Jest popularny, więc można wywnioskować, że jest też efektywny. Ale, aby przekonać się o tym dokładnie, niezbędne wydaje się opisanie konkretnego przypadku.Mogą nim być długopisy reklamowe. Są to gadżety cieszą się wśród spółek skarbu państwa wielką popularnością, stąd, jak wspomniano, można wnioskować, że są one skutecznym narzędziem reklamy. Jest tak bez dwóch zdań. Skuteczność ta wynika z dwóch rzeczy. Po pierwsze, długopisy reklamowe, tak jak wszystkie długopisy, są przydatne w życiu codziennym. Dlatego jeśli osoby, które mogą być beneficjentami usług danej spółki skarbu państwa, mogą otrzymywać długopisy i chętnie je przyjmą. Przydatność długopisu powoduje, że spółka może liczyć na trwałą reklamę, bo za każdym razem, używając danego długopisu, dana osoba będzie przypominać sobie o spółce.
Warto dodać, że długopisy reklamowe mogą być także dobrym narzędziem promocji spółki wśród jej pracowników. Mogą oni je otrzymywać w prezencie przy bardzo wielu okazjach. Ponadto mogą posługiwać się nimi codziennie, w pracy i w domu. Za każdym razem, wykonując daną czynność, będą patrzeć na logo firmy, co sprawi, że będą z nią emocjonalnie mocniej związani. Szczególnie jeśli długopis otrzymają w prezencie lub w nagrodę za konkretne wyniki w pracy.
Nadruk na takich długopisach musi być dobrze skonstruowany, często stanowi on wyzwanie dla twórców nadruku, a to ze względu na małą powierzchnię. Owa mała powierzchnia powoduje, że nadruk jest bardzo ograniczony, a więc musi być treściwy. Jeśli tak jest, całość jest bardzo dopracowana.